Większość z nas, zna to uczucie, gdy po powrocie do domu okazuje się, że upragnione buty okazują się za ciasne, a paragon pozostał zapomniany w sklepie. Jak się okazuje - brak paragonu nie jest jedynym problemem na drodze ubiegania się o zwrot produktu bądź naszych pieniędzy. Podstawowym błędem jest to, że zazwyczaj nie wiemy, jakie mamy prawa. Te wątpliwości wyjaśniał Pan Paweł Rodziewicz, Miejski Rzecznik Konsumenta w Elblągu.
W ramach zajęć z podstaw przedsiębiorczości Pani Agnieszka Antoniuk-Rumak zaprosiła eksperta od spraw konsumentów-Miejskiego Rzecznika, który dzielił się wiedzą, opowiadał o szczególnie trudnych przypadkach z którymi mieszkańcy Elbląga zwrócili się do niego.
W spotkaniu wzięła udział młodzież z klas pierwszych liceum: IA, ID, IE. W trakcie zajęć uczniowie dowiedzieli się m.in. jak złożyć reklamację, jaka jest różnica między rękojmią a gwarancją. Mogli również przećwiczyć składanie wniosku reklamacyjnego oraz dowiedzieli się, jakie przysługują im prawa. Zapoznali się także z terminami zgłaszania producentowi szkody.

Wizyta Rzecznika w naszej szkole była ciekawym urozmaiceniem lekcji, wzbudziła spore zainteresowanie wśród młodzieży i poszerzyła wiedzę uczniów na temat praw konsumenta.
Co warto wiedzieć o prawach konsumenta, aby nie zostać oszukanym? Dokąd udać się po poradę? Zapraszamy również do przeczytania artykułu na stronie www.portel.pl